Voi hurja, möyhkis. Olin eilen puoli yhteen asti töissä. Yöllä siis. Ajattelin hulluuksissani vielä änkäistä konellee mutta EI! Taas koneesta ruutu pimeni itsestään (vaikka se oli olevinaan vielä päällä) ja nyt vasta sain sen uudestaan auki (huom, nukuin siis tässä välissä). Eli jos lähiaikoina tässä estyn tietokoneelta niin se on juurikin tästä syystä.
Laskinpa muuten tuossa että tulee hieman ylityötunteja. Hihihhihihihihii. Ja juu, olen menossa pikkujouluihin. Mutta ah, arvatkaas milloin se lauantai pitää korvata, kun vaihdoin vuoroja? No tänä lauantaina tietenkin, eli se on mentävä kuitenkin. YRCH! Mut nooh. Höhöhöhö.

Näin unia, aika paljon painajaisia tällä kertaa. Painajaisia töistä ja jostain onnettomuuksista. Näin mm. unta jostain tulipalon sammuttamisesta, ja siellä tulipalossa oli ollut minun ystäviä. Sitten näin unta että olin jossain todella sokkeloisessa paikassa, sitten alkoi ikäänkuin uutisselostajan ääni kertoa mitä siellä oli tapahtunut. Ja ne asiat mistä se kertoi, alkoivat tapahtua uudelleen. Eli tulvavesi alkoi valua kohti pitkin käytäviä piinallisen verkkaisesti. Ja olihan siellä vissiin vertakin jossain. Pääsin kuitenkin ulos, ja se uutisihminen sanoi siinä että "Loppu on selkeästikin käsilllä, ei sitä voi estää. Kohta se tulee."
Näin myös unta että ammuskelin jotain hiton avaruusolioita(?!). Unen loputtua oli meidän porukasta jäljellä enää minä ja joku toinen. Olin sotilas. Hoo.

Ja sitten vielä yksi pakollinen raasulaamauni: Oltiin samalla alueella missä nämä onnettomuudet sun muut tapahtui (se oli joku ihme huvittelukeskus, iso viktoriaaninen! puutarha jne). Noh, minä olin siellä parhaan ystäväni kanssa, sitten raasis tuli sinne sen oman parhaan ystävänsä kanssa. Häntä en tosin oikein nähnyt, vaikka siinä se oli koko ajan. Hehe, ensinnäkin, he tulivat kaasiksen vanhempien kyydissä, joista isä vaan sattumoisin oli aivan parhaan ystäväni isän näköinen. Raasis oli kyllä aivan raasiksen näköinen. Ja ilmeisesti joku 16-vuotias ulkonäöstä päätellen? Sekin kyllä vaihteli välillä. Mutta laama oli minua lyhyempi! Mietin siinä että ei perkele eihän tämä oo mahdollista jos se senttimetreissä on minua selkeästi pidempi. Taisin tavata varhaisteinin kaasulaaman? No joka tapauksessa. Ainiin, ja kun oli noita onnettomuuspainajaisia niin kaasis seikkaili siinä aina välissä. Esim. silloin kun pääsin ulos siitä tulvatalosta niin tulin suoraan siihen puutarhaan, avasin kaljatölkin (!!!) tietämättä mistä sen yhtäkkiä käteeni sain ja aloin kävellä polkua eteenpäin. Noh, eikös teini-kaasis röhnöttänyt siinä lähistöllä ja sanonut minut nähdessään "Ja kaljaa keskellä päivää, ohho." ja ryysti itse kaljaa omasta tölkistään. Se lähti sitten minun mukaani ja mentiin johonkin pöytään istumaan jossa oli meidän parhaat ystävät keskenään (?!). Lähdin sitten hakemaan lisää juomista ja otin taas kaljaa! Ja siis, olin poissa vain 5 minuuttia, mutta kun tulin takaisin niin kaasis oli lattialla pyörimässä aivan umpikännissä ja oli tunkenut tupakkaa suuhunsa, korviinsa, silmiinsä ja varmaan joka ikiseen ruumiinaukkoon jota oli löytänyt. Ajattelin että onkohan ihan terveellistä tökätä sätkät silmiin mutta ei se näyttänyt vahingoittavan. Sitten kaasis siinä huusi jotain ja alkoi laulaa Apulantaa (kiitos siitä; jäi eilinen keikka väliin) ja heiluminen kävi vaan hurjemmaksi. Huolestuin, että kuoleekohan se nyt. Sitten en muista mitä vielä tapahtui, mutta kyllä se hengissä selvisi.
Ainiin ja jossain vaiheessa tätä raasulaama-eeposta annoin hänelle jonkun lääkepurkin?! Siis ne oli olevinaan raasiksen omia lääkkeitä, en vaan tiiä miksi ne oli minulla siinä välissä. Huolehdin kai niistä?
Niin ja niin, niin! Jossain vaiheessa raasulaama huusi että "Onko kellään Kalevalaa?!".  Sitten se silmät kiihkosta suurina kysyi minulta: "Onko sulla Kalevalaa?!" Rupesin siinä miettimään että, hmm, joo... eikun minulla taitaakin olla Kanteletar. Ja sanoin sen. Ja nyt sitten vasta tässä hereillä ollessani tajusin että Lossillahan se Kanteletar on eikä minulla :/ Hänen Kanteletar on minun Kanteletar?

Näin muuten myös unta että ajoin Michaelin autolla. Sitten huomasin että istun väärällä puolella (ratti siinä silti oli?), joten en voinut mitenkään käyttää kaasua tai jarrua tai mitään. No sitten Michael yhtäkkiä olikin siinä istumassa kuljettajan paikalle. Sanoin sille että jos se mielummin ajaisi kun minulta ei tunnu onnistuvan. Olen vissiin ajanut liikaa lattianhoitokoneella.

EDIT: Näin unta myös virnuilevasta Albrandosta. Heh. Hee.

Jenni on telkkarissa :] Laulaa hyvin livenä.