Tänään on ollut joku mieto juoppojen päivä, kaksi spugea huuteli bussipysäkillä, toinen niistä taisi sanoa jotain ohikulkevaa naista vaimokseen. Ja sitten bussissa joku horjuva mies antoi minulle tietä vaikkei meinannut pysyä edes pystyssä.

Kävin mummolla kattelemassa vanhoja valokuvia. Ah ja voih. Ja löysin yhtäläisyyksiä iskän isoisässä ja iskässä ja minussa ja öö. Niin. Miten sitä löytääkin joka kerta jotain uutta? Ja mummo kertoi tarinoita ja näytti valokuvia kaikenmaailman yrttimummoista ja naapurin tädistä jolle tämän savolainen mies opetti loitsuja! Tiiä sitten osasiko, ainakin kurpitsavarkaat pelkäsivät uhkauksia. Mhöhö.

Näähän on aika hauskoja nää Olavin laulut.

Mä pidätän hengitystä päästäkseni sinne,
Mä pidätän hengitystä, vittu mä oon sekaisin!
jee jee jee jee jee!

Miksi kaikki on niin irrallaan?
Miksen pysynyt koskaan paikoillaan?
Kuka opettais mua olemaan aloillaan?
Miksi kaikki on niin saippuaa?
Vaahtokarkit alkaa janottaa
Ja kaikki vaan laulaa uuulallallallallaa!


Mhihi. Ja kaikki lallattaa ja rallattaa, änyytee!

PS. Onko kukaan lukenut Kafkan novellia Muodonmuutos? Minun pitää tehdä siitä otetusta katkelmasta ennakkotehtävä.


np. Olavi Uusivirta - Irrallaan