Olen nyt oikeasti aika yllättynyt Mariskaan. Katsokaas tätä:


Mariska - TäysiQ (homo homini lupus)
 
Tänä yönä loistaa täysikuu
väliin se pilven taakse piiloutuu
ravaan rauhaa vailla puskissa
ja porttikäytävissä lymyän kovissa tuskissa
tiedän: taas on hetki koittanut
tuuli on sen mulle ilmoittanut
on tullut aika minun muuttua
vaihdan persoonaa ja säveltä, jota oon soittanut
takapihalla mä vapisen
kiroan kivusta, ai, ulvaisen
langetan tuomioni tulevalle uhrille
kasvatan turkin harmaan ja kapisen
kulmahampaat kaipaavat lihaasi
otan kadulta, tartun hihaasi
vien sut nurkan taakse
katselen keltaisilla silmillä pelkoasi ja vihaasi

tänä yönä kuun hohteessa
aistin kuoleman mun kohteessa
nuuhkin kaulaasi vain hipaisten ja
maistan, kielenkärjellä sua lipaisen
isken kiinni ilman että varoitan
mä pitkät kynnet luita vasten teroitan
lähemmäksi pikku lampaani
upotan suhun sudenhampaani
luita myöten ruhoa kaluan
ja lisää, lisää haluan
aikaa on vain tämä yö ihmishenkiä varastaa
sitten taas aamu sarastaa
päivänvalossa oon kuin kuka tahansa muu
susi väkijoukkoon sekoittuu
mutta toisin käy kun loistaa täysikuu
taas herää se peto, katseilta piiloutuu
ja täysikuu loistaa
täysikuu loistaa

kaunis oot saaliini, revin ruhosi
pyhä kutsumus, tämä tuhosi
sinut raatelen milli milliltä
et voi säästyä raa'alta villiltä
jos juokset pakoon se vain kiihottaa
sitä varmemmin sut päätän ottaa
veri höyryää, latkin himolla
miten elämä sykkiikään ohimollani
täysikuu loistaa