Festarit, voi hurja. Oli aivan todella hienoahauskaamahtavaa. Näin siellä hälyttävän paljon meidän paikkakuntalaisia, pari vanhaa koulukaveriakin. Jestas. Telttanaapurit mm. oli tuttuja ja. Mutta en minä niiden kanssa ollut tekemisissä. Ystävystyttiin toisten telttanaapureiden kanssa, kumma että ne kestivät meitä. Ja nyt minulla on yhden niistä lei, enkä muista miten tämä luovutus tapahtui. Mainitsin myöhemmin asiasta mutta sain kuitenkin pitää sen. Tuolla se nyt roikkuu.
Myönnettäköön että olin aika humalassa. Melko todella. Mutta oli hurjan hauskaa! Ja bändit oli hyviä, olin aivan piipussa Apulannan jälkeen mutta juoksin sieltä kaverin kanssa suoraan toisen lavan eteen katsomaan Lapkoa. En kuitenkaan kauan jaksanut katsoa kun Lapko-fanit oli hurjempia kuin sarjamurhaajat ja oli jano ja. Sitten kävin jossain vaiheessa katsomassa Ismo Alankoakin vähän aikaa (seuraavana päivänä), ja olin kiireinen kun halusin mennä katsomaan Mokomaa ja juuri kun olin menossa niin ne soittivat biisin minkä halusin kuulla. Sitten oli tosi kiire ja muut sai juosta minun perässä. Tässäkin oli tietysti hieman humalaolokin menossa. Lauantai oli oikein reggaepäivä muuten, ja olin koko ajan liikkumisfiiliksessä. Niin ja Apulannan aikana merkelöin pari naikkosta, olivat tielläni.
Mutta miehet taas oli kummallisia, yksi ei jättänyt meitä rauhaan Paprika Korpsin aikana, sitä piti mennä karkuun. Ja yksi meinasi tulla minun kanssa vessaan, jota ennen sanoi minua muikuksi. Menin kyllä ihan yksin. Ja tietämättäni tapasin muusikon, tai tiesin sitten että hänellä on kaksi bändiä mutten tiennyt sitä silloin kun menin pyytämään tupakkaa häneltä. Sain sitten levyn. Jessus. Tapasin myös miehen, jonka silmät näyttivät syviltä lammilta.

Tavattiin niin paljon kaikkia kivoja ihmisiä. Tuntui että muutenkin ihmiset oli ihania ja iloisia. Näähän oli ihan rakkausfestarit. Voisin asua siellä, oli niin kivaa.

Sieltä löydätte minut sitten ensi vuonnakin.

Ainiin muuten, näin viime yönä unta jostain valokuvasta, jossa oli ainakin Alb, naat ja raasulaama. En vaan muista miltä näyttivät, paitsi vähän naatista koska katsoin sitä tarkempaan, koska halusin nähdä kiharat hiukset. En muista olinko itse siinä kuvassa, tai ketään muuta.


np. Jukka Poika - Pläski